REC2650416 |
Les ciències a l'Educació Infantil i Primària |
2018-2019 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
1/7/2019 - 3/7/2019 (20 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Sant Llàtzer |
|
c. Rubí, 16 (Tortosa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
40
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs organitzat en el marc de la 39 Escola Estiu organitzada pel Moviment dels i les Mestres de les Terres de l’Ebre per a la Renovació Pedagògica (MRPTE).
https://www.mrpterresebre.cat/
La única forma d’aprendre ciència és fent ciència. S’ha de recórrer el mateix camí dels investigadors quan s’enfronten a un problema: mirar-lo des dels diferents punts de vista, fer-se preguntes i sobretot experimentar per poder formular-se noves preguntes... i així successivament. Aquest és el mètode del treball científic. Els nens i les nenes des de l’inici de la seva vida investiguen. A nosaltres, els i les mestres, ens correspon actuar per tal que l’escola estigui atenta a aquesta curiositat innata dels nens i nenes.
La metodologia combina la fonamentació teòrica amb el desenvolupament del codisseny de situacions d’aprenentatge que fomentin la curiositat i el desplegament del mètode científic a l’escola.
|
| |
Objectius |
1-Adquirir bases teòriques del mètode científic a l’Escola
2-Compartir, reflexionar i dissenyar:
-Situacions de descoberta del Món partint de l’entorn quotidià.
-Estímuls que fomentin la mirada atenta de l’alumnat envers l’entorn i que els provoqui preguntes.
|
| |
Continguts |
-Mirada atenta de l’entorn que provoqui preguntes.
-Prendre decisions racionals, de forma autònoma i en cooperació, que ajudin a l’alumnat a comprendre el Món.
-El diàleg amb un mateix (la reflexió individual), amb el fet o l’objecte (manipulació, experimentació, intervenció), amb els altres (conversa, reflexió conjunta, presa de decisions).
-Mètode científic.
|
| |
Observacions |
Matrícula socis 20€, no socis 40€
|
| |
Formador/a |
Carme Alemany
|
| |
Avaluació |
La participació dels assistents en les propostes, els debats, reflexions i espais per a compartir el contingut teòric i el contingut vivencial.
El treball telemàtic que permetrà aprofundir i anar més enllà en el contingut de les diferents sessions.
Proposta per a les 5 hores telemàtiques:
Lectura d’articles que introdueixen els continguts i dinàmiques.
Enllaços amb recursos per practicar i obrir les dinàmiques i el debat.
Recerca i aprofundiment dels temes del curs: diferents autors, altres mirades, webs interessants, més recursos, etc.
Aquesta activitat es compartirà amb els formadors i el grup d’alumnes mitjançant un espai telemàtic per tal de fer les aportacions necessàries.
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència al curs.
Presentació de totes les tasques
de manera satisfactòria, seguint tos els passos establerts.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
|
| |
E-mail |
mrp.terresebre@gmail.com
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
01/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 2 |
dilluns |
01/07/2019 |
1100 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
02/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 4 |
dimarts |
02/07/2019 |
1100 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
03/07/2019 |
0900 |
1100 |
Sessió 6 |
dimecres |
03/07/2019 |
1100 |
1400 |
|
| |